maandag 30 juli 2018

Dag 9 27 juli: Washington - Lancaster

Vandaag was dus de dag dat we de auto gingen omruilen. Na een hoop stress en gedoe is het dan eindelijk toch gelukt.
Maar voordat we dat gingen doen, wilde ik toch echt een stop maken bij Great Falls State Park. Dat was een half uurtje rijden vanaf ons hotel dus na het ontbijt, koffers opnieuw sorteren en inladen gingen we op pad. Aankomst tijd Philadelphia zou hierdoor 13 uur worden dus dat gestuurd naar mr Green.
Bij het park was het al zo rustig, heerlijk na die dagen drukte en hektiek in de steden. Al bij de eerste uitkijkpunt waren we verrast door de enorme hoeveelheid water die er stroomde. Wat een natuurgeweld!

Hier waren 3 uitkijkpunten en die hebben we gezien. Veel meer hadden we geen tijd voor en het was ondanks de ochtend al goed warm hier.
Ze waren alle3 schitterend en super gaaf om te zien.

Snel naar de koele auto om de lange rit terug naar Philly te maken. Het was ontzettend druk op de weg dus we deden er nog een uurtje langer over dus kwamen pas om 14 uur bij het verhuur bedrijf aan. We hadden nog genoeg eten en drinken voor onderweg.
We moesten nog de oude auto aftanken. Hier is het altijd wel druk bij de benzinepompen. Dus dat duurde ook nog even. Maar toen waren we er klaar voor. Alle koffers en boodschappen overgeladen en we reden weg in een grote mooie witte Ford Expedition. Wat zit dit beter en wat een ruimte. Super!
We kregen ook nog een kortingsbon mee voor $ 100 voor de volgende keer autohuur. Achteraf toch een goede service!
Dit is de oude...

Op weg naar onze volgende overnachtingsplaats, Lancaster. Dat is midden in het Amish gebied en we hebben ook tickets voor Hershey pretpark morgenavond.
Dit was nog 1,5 uur rijden dus eer dat we er waren, was het laat en gingen we gelijk een restaurant opzoeken.  Ineens begin het ook hier keihard te regenen.....toch rennen naar de auto.

Ik had al een aantal restaurants opgezocht dus keuze genoeg. We kozen voor Smokehouse BBQ. Erbij zat ook een winkeltje en omdat we moesten wachten op een tafel hebben we daar rondgekeken. Ze hadden daar van die borden met grappige spreuken erop. En Megan heeft een stempel gekocht met haar naam.
We werden omgeroepen dat de tafel voor Josephine klaar was dus we gingen lekker eten. Er stond een rekje op tafel met allemaal verschillende soorten sauzen. Leslie heeft ze allemaal geprobeerd!
De een lekkerder dan de andere. De spareribs waren in ieder geval erg lekker.
Het was ondertussen al droog en ook donker maar we gingen eerst nog wat eten en drinken halen bij de Walmart die 24 uur per dag open is hier. En dat terwijl de restaurants best vroeg dicht gaan. We hebben gelijk broodjes en croissantjes gehaald voor zondagochtend en middag als we onderweg zijn. En genoeg water en drinken voor de komende dagen. Daarna waren we klaar dus we reden terug naar ons huisje. Die is echt superschattig!