vrijdag 3 augustus 2018

Dag 15 2 augustus: Lake Placid - Bartlett

Omdat we vandaag veel wilden doen onderweg zijn we op tijd vertrokken. Na een paar pop tarts opgewarmd te hebben en de koffers weer ingepakt en ingeladen te hebben in de auto, gingen we op weg. Het was lekker oo tijd want het was 9 uur toen we wegreden. Eerste stop was de ferry van Essex naar Charlotte dus over Lake Camplain heen. Overtocht duurde 25 minuten en was een leuke afwisseling.

Aan de overkant waren we in de staat Vermont en hier stond een bezoekje aan Ben & Jerry's fabriek gepland. Dat was nog 3 kwartier rijden dus daar waren we zo.
WAt zag dat er leuk uit!
We gingen eerst kijken bij de Graveyard. Daar zijn smaken die het niet gered hebben ne dus niet meer verkocht worden. Zo grappig verzonnen!

Kaartjes voor de tour kosten maar $ 4,00 en we konden al die van 12 uur nemen dus moesten een half uurtje wachten. Die hebben we benut met het rondkijken in de giftshop en Megan heeft een tiedye T-shirt besteld die ze na de tour gaat afmaken.
De tour op zich was heel leuk, we hebben nu gezien hoe ze ijs maken en de geschiedenis van ben & Jerry. En aan het einde kregen we een proef bakje. Mmmmm smores ijs.....

Toen nog Vermont Maple syrup en een grappig ijsbakje gekocht. En Megan ging het shirt afmaken.

Hierna was het nog 2 uur rijden naar ons huisje van vandaag dus we maakten nog een lunchstop bij Polly's Pancake Parlour.
Dat was een familie pannenkoeken restaurant waar we allemaal 3 pannekoekjes ophebben. Lekker lunchstop! Gelukkig waren we op tijd want ook dit ging om 3 uur al dicht.

Toen nog en uurtje rijden en eindelijk waren we er. Heel vriendelijk ontvangst wel met een waarschuwing dat er hier een beer was gespot.....en we kwamen bij ons huisje. Wat een ruimte, ook de grond erom heen was heel wijds.
In het huisje hebben we aparte slaapkamers en een keukentje! Wel oudbollig ingericht en een beetje uitgeleefd maar heerlijk om hier te zitten na alle hotels.

Na het inrichten, gingen we een stukje lopen achter het huis waar de Saco rivier zou liggen, mara het stond een beetje droog....hahahaha zeg maar gerust helemaal droog....alhoewel als we een stuk verder lopen, zien we wel een riviertje....

Maar het zwembad was ook groot en diep dus gingen we daarheen. De kids zwemmen en ik een boekje lezen....nieuwste van Karin Slaughter, erg spannend!
Na het zwemmen, douchen en uiteten. Vanavond bij de Mexicaan, nog niet eerder gedaan deze vakantie en het smaakte erg lekker.
Terug in het donker, altijd spannend maar ook vandaag weer veilig terug en lekker slapen.