donderdag 19 juli 2018

Dag 1 19 juli: Dordrecht - New York

Het is nu 12 uur 's middags en we zitten in de trein naar Schiphol.
Om half 11 stond alain's vader voor de deur om ons naar het station te brengen. We moesten nog ff alle koffers naar benden sjouwen nadat we ze gewogen hadden. Allebei 20 kilo terwijl we er eigenlijk 23 kg in mochten hebben. Dus dat hebben we weer netjes gedaan.
Op het station met onze e tickets naar binnen, zien we gelijk Jan Willem en Jurek die naar Feyenoord Open dag gingen. 
Trein was goed op tijd, niet druk dus we zitten rustig bovenin met airco van het uitzicht te genieten en bereiden ons geestelijk voor op de hectiek van straks op Schiphol.......

Megan:
Hii, Megan hier. Ik ga elke dag ook een klein stukje typen op de blog over mijn ervaringen, omdat ik nog niks heb gelezen of gezien van wat we gaan doen. 
Vandaag is het DE reisdag. Ik heb al tegen m'n gezin gezegd, maar ik heb nogsteeds het besef niet dat we naar Amerika gaan. We gaan naar Schiphol met de trein wat ongeveer 1 uurtje duurt, dus dat valt wel mee. Ik heb vooral geen zin in het telkens moeten wachten. Eenmaal op Schiphol gaat alles sneller dan verwacht. We zitten al best snel in het eerste vliegtuig. Opweg naar Parijs. 

Die vlucht duurt maar 1 uur, dus is er geen tv, maar gelukkig heb ik een aflevering van m'n Netflix show gedownload. Na die vlucht komt de lange vlucht naar New York van 7 uur lang. Eerst kijk ik 2 films, eet ik het vliegtuigeten wat verrassend lekker is en verveel ik me een beetje. Dan ga ik maar proberen te slapen, wat lukt, maar na een uurtje word ik weer wakker. Dan nog 1 uur te gaan dus kijk ik maar weer tv. Daarna het vliegtuig uit en de gele taxi in opweg naar ons hotel. Ons hotel is erg luxe en mooi, maar helaas zitten we op de 3e verdieping en hebben we geen mooi uitzicht. Maar dat maakt niet uit, want ik ben in New York.

1 opmerking: