zaterdag 28 juli 2018

Dag 7 25 juli: Washington

Ook hier hebben we ontbijt in het hotel dus na de ochtendrituelen zijn we naar beneden gegaan om onze buikjes te vullen. Niet echt veel keus maar het was voldoende.
Met het shuttelbusje van het hotel zijn we naar de metro gebracht en vandaar namen we de blauwe lijn richting de Mall. Eerst kaartjes kopen. Gelukkig stond er een man van de metro bij dus hij heeft ons op weg geholpen. Hier moet je allemaal je eigen pasje hebben en we hebben gelijk genoeg erop gezet voor vandaag en morgen.
Toen we de metro uitliepen, zagen we gelijk Washington Monument! Wat gaaf om die te zien.

Aan de andere kant staat de Capitol, daar hebben we vanmiddag een rondleiding om 15.20. Omdat het vandaag zou gaan regenen, doen we eerst de museums en morgen met lekker weer de memorials. Zo kunnen we het op ons gemak doen en geen gehaast.
De eerste museum waar we ingingen was National Museum of Natural History.

Daar hebben we 2 uur rondgekeken en veel dieren en de oorsprong van de mens gezien. Wat hier wel fijn is, is dat de musea gratis zijn. Dus als je na 2 uur het wel gezien hebt, ga je gewoon weer naar de volgende. We liepen na een drankje en een snackje naar Air en Space Museum waar we als eerste een film in het Imax theater hebben bekeken. Daarna een rondje gelopen door het museum maar bij de kids viel het een beetje tegen.

Megan had meer een natuurkundige museum verwacht met proefjes enzo. Ach we hadden toen een afspraak bij de Capitol dus gingen we wat lunchen en drinken buten waar het nog steeds niet regende maar warm en zonnig was. Ik heb een bakje fruit genomen. Leslie een hotdog, Alain sweet patato fries en Megan een ijsje ;-)
Nadat we dit opgegeten hadden, gingen we op pad naar the Capitol. Het was nog best een eindje lopen maar over The Mall lopen in Washington is natuurlijk geweldig!
Heel rustig en gemoedelijk, veel groen en een rustige wandeling.

Voor de Capitol ligt een water, Megan zei nog dat ze er best een duik in wil nemen zo warm is het....
We liepen om de Capitol heen, want achter was de ingang van de visitors center en daar moesten we zijn voor de tour.
Weer eerst door security en bij het loket de kaartjes ophalen, we hadden nog even de tijd dus gingen we alvast rondkijken.
Om 3.20 pm begon het met een filmpje over het ontstaan van de natie, in een super grote bioscoop zaal. Daarna in groepjes met een gids een wandeling maken. Eerst gingen we naar benden, naar de Crib. Waar ook het precieze middelpunt van de Capitol zat.
Toen de 2e stop, dat was onderin de mega koepel zelf, WoW! De gids vertelde dat het zo hoog is dat zelf het Vrijheidsbeeld erin zou passen en nog wat ruimte over...niet te geloven zeg!

3e en gelijk de laatste stop was in de zaal met allemaal standbeelden die gegeven zijn door alles staten en dan nog per staat 2 standbeelden. Dat waren er dus best veel.

Wat hief ook bijzonder was, was dat er een speciaal plekje was waar je kon fluisteren en de andere persoon die op een ander speciaal plekje stond, kon dat heel goed horen, alsof die andere naast je stond! Ze verdenken dat de senator die op dat plekje oorspronkelijk zat dan ook van expres afluisteren hahahaha.
Toen was de tour afgelopen en gingen we naar buiten. Ik had ondertussen al wat mailwisseling met het autoverhuurbedrijf over de auto omruilen. Er werd gezegd om contact op te nemen met een vestiging op reagan AirPort want daar hadden ze er 4 staan. Wij bellen maar geen antwoord dus bedachten we op er gewoon heen te rijden.
Maar eerst kregen we ineens een wolkbreuk!! Men we waren zeik en zeiknat, tot op onze onderbroek!
Onder een boom schuilen hielp niet meer, dus we renden/liepen naar een monument waar je onder kon. Maar ach we waren al zo nat dat niks meer hielp. Alleen terug gaan naar het hotel, dus helemaal doorweekt in de metro gestapt. Kinderen zijn op de kamer gebleven terwijl wij omgekleed naar het vliegveld gingen. Dit was maar 10 minuten van het hotel vandaan dus dat was niet zo ver.
Echter eenmaal daar schoten we er niks mee op. We moesten de auto bij car return brengen en dan naar de balie maar daar zaten 2 bitches dieniks wilden/konden doen want ook hier hadden ze geen full size suv zeiden ze. Ook geen 4 gehad zoals de tussenpersoon wel gezegd had....zelfs voor het weekend kwamen ze tekort! Echt zo belachelijk!! Helaas konden we er weinig aan doen en hadden we geen andere keuze dan de oude auto weer meenemen.
Ik heb gelijk boze mails naar het bedrijf in Philly en de drive-usa.de waar we het gehuurd hadden gestuurd. Dat we echt boos zijn en hierdoor onze vakantie verpest wordt.
Heel snel werd ik gebeld door die manager uit Philly dat hij ons hiervoor wilde waarschuwen en dat we moesten wachten tot hij wat geregeld had voor ons. Dus natuurlijk vroeg ik dan wanneer. Hij verwacht iets morgen te horen dus we wachten maar weer af.
We laten hierdoor natuurlijk niet onze vakantie verpesten maar het is wel balen en een gedoe.
Het was nu al laat, maar we moesten nog wat eten dus gingen we met de auto (10 minuten) naar een Mall dichtbij, Fashion Centre, waar ze een foodcourt hebben en we dus ieder wat wils konden eten. Er was ook een Panda Express en dat wilde ik nog steeds proberen. Het werd dus Orange Chicken met fried rice voor mij. Alain en leslie namen ook de Orange chicken met steak erbij en chow min. Megan een broodje van Subway.... lekker en simpel gegeten!
Nog wat winkeltjes gekeken, maar niks gekocht. Alhoewel ik erg twijfelde bij een body lotion van bath & body works...wie weet als we weer ergens anders zijn....
Weer terug naar het hotel, wat lezen en het was weer bedtijd!