woensdag 25 juli 2018

Dag 5 23 juli: New york - Philadelphia

Vanmorgen ging de wekker op 7 uur.
We wilden om uiterlijk 9 uur vertrekken omdat de trein om 10.35 uur ging en je moet er ruim vantevoren zijn.
Ontbijten deden we in het hotel omdat dat wel zo makkelijk is. Er stond een bord bij dat the buffet $ 13.95 kost maar achteraf hebben we niks hoeven te betalen. Hadden we dat maar eerder geweten....
Maar goed het was niet zo uitgebreid, ik heb een bagel met yoghurt op. Alain en leslie wel eieren met spek.
Dat ging allemaal vrij rap dus we waren ruim op tijd. De koffers gepakt uit de kamer, met de metro naar Penn station. Daar was het wel zoeken waar we precies moesten zijn. We gingen met de Amtrak trein dus dan moet je ook bij de Amtrak tracks en wachtruimte zijn. Helaas had onze trein vertraging. Toen eenmaal het spoor nr op het bord kwam, kwam een heleboel buts mensen in beweging....wat een gekkenhuis is dit!! Omdat wij Megan bij ons hadden, een kind, mochten we vooraan de meute erheen. Gelukkig maar want zo hadden we 4 plekjes naast elkaar. Daarna kwam de rest allemaal naar binnen om te zoeken naar een plek.
Eenmaal onderweg gaat het wel snel, deze trienen gaan dan ook erg hard.
Rond half 1, een half uur later dan gepland, kwamen we aan in Philly.

Hiervandaan een taxi genomen naar het hotel, Alexander Inn. Normaal een kort ritje maar omdat de Vice-president hier was, was een route afgezet in de stad en waren er overal opstoppingen.
We waren dus pas om half 2 bij het hotel. Een super schattig hotel, echt een boutique hotel met veel ouderwetse details.

We gingen snel op pad! Hier nemen we de Philly phlash, dat is een soort hop om hop off bus maar dan zonder uitleg en voor een betere prijs. $ 5.00 voor de hele dag.
Onze eerste stop was Philadelphia museum of arts. Niet voor het museum zelf maar voor de Rocky steps en het Rocky standbeeld. Hier stonden hekken bij zodat je netjes in de rij moest staan om een foto te maken. Goed geregeld!

Leslie en Alain hebben nog de trappen opgerend net als Rocky en dat is op film vastgelegd als bewijs.

De volgende stop was Independence Hall, hiervoor had ik online kaartjes besteld voor de tour maar door alle vertragingen hebben we dat niet gehaald. Zelfs de bus stond helemaal vast zodat we het laatste stuk zijn gaan lopen.
Hier konden we nog wel een tour mee maar moesten we nog even wachten.....nou ja even...dat was dus nog echt heel lang totdat we eindelijk naar binnen mochten. Het was wel interessant om te zien maar niet de moeite waard om zo lang te wachten. Tja als je alles vantevoren weet....

Hier is de Declaration of Independence getekend! Op 2 augustus en niet op 4 juli wanneer het gevierd wordt. Dat was eigenlijk de afdrukdata....:-)

Van al dat wachten en luisteren hadden we trek gekregen en wat eet je als in je in Philadelphia bent?? Natuurlijk een Philly Cheese Steak!!
We hebben een stukje ervoor moeten lopen maar het was echt de moeite waard. Bij Sonny's maken ze hele lekkere....