maandag 23 juli 2018

Dag 4 22 juli: New York

Pffff poging 3:

De planning voor vandaag hadden we gisterenavond al gemaakt. We nemen de metro naar Times Square en daarvandaan overstappen op de paarse lijn 7 naar Grand Central Terminal.
Dan zouden we vanmiddag gaan fietsen in Central Park en verder zien we wel....genoeg te doen.
Eerst de metro reis, ging allemaal goed. Bij Grand Central Terminal eruit. Dat is een mooi treinstation!

Er zitten ook winkels en eettentjes bij maar voor ons zat er niks bij dus gingen we naar Street Level om wat te zoeken voor het ontbijt. We kregen eerst een schitterend zicht op de Chrysler Building en aan de overkant zagen we Metro's Cafe waar we konden ontbijten. Eerst je eten bestellen aan de counter en dan een tafeltje zoeken. Smaakte weer goed, die bagel met Cream cheese. Megan had weer eentje met pindakaas en de boys eieren.
Na deze opvulling gingen we op pad naar 5th Avenue waar we via diverse winkeltjes en bezienswaardigheden uiteindelijk bij Central Park zouden uitkomen. Maar daar hebben we de hele dag over gedaan. North Face, Urban Outfitters, Hollister en Uniqlo hebben we bezocht en credit card heeft zijn werk goed gedaan.
Onderstaand wijnglas mocht niet mee 😢

We kwamen ook langs Rockefeller Centre waar in de winter een ijsbaan zit en een megagrote kerstboom. Nu alleen een restuarant en toeristen....

Hier vlakbij was de nintendo store waarvan je er maar 1 in heel Amerika hebt dus daar moesten we even gaan kijken.
Megan heeft nog een spel gespeeld op het grote scherm.

Via 5th Avenue verder gelopen langs st Patricks Cathedral waar we een rust puntje gepakt hebben op de trappen in de schaduw. Het was hier ook best warm!
De volgdene stop was Trump Tower waar we weer door een controle moesten en daarna een heerlijk ijsje hebben gegeten. Thnx mr. President!

De Apple store aan 5th is heel bekend, een glazen gebouw waar we ook binnen zijn geweest. Ik wil nl hier een iPhone kopen maar dat doen we in een tax-free staat waar we later zijn en dat scheelt weer.
Diesel store was de volgende stop want leslie kreeg een horloge voor zijn Havo diploma en hij wilde graag 1 van Diesel en hier was het goedkoper. Hier ervoor geslaagd! Weer hij blij....

Toen we uit deze winkel liepen, regende het nog een beetje....snel stopte het gelukkig want we wilden gaan fietsen door Central Park. Echter van de prijzen zijn we enorm geschrokken voor 4 personen dus we zijn gaan wandelen door het park. Eigenlijk beter want zo is het wel rustiger en zie je alles beter.
We hebben natuurlijk niet alles kunnen zien maar wel Alice in wonderland, boathouse waar we nog wat gedronken hebben, Friends fontein en Imagine gedenkteken van John Lennon. Alles bij elkaar toch een flinke wandeling en we waren hierna weer best moe.

Teruggelopen naar de Subway en heerlijk gegeten bij de Ierse pub O' Hara's naast ons hotel. Op de kamer de koffers al ingepakt en alle inkopen erbij gepropt.
Daarna slapen want morgen met de Amtrak trein naar Philadelphia.

1. Jammer dat de fietsen zo duur waren. Weer een hoop gedaan zo te lezen. Het park is nog best groot hè

2. Die komen er aan. Ze spaart ze op....geen tijd voor....