woensdag 1 augustus 2018

Dag 11 29 juli: Lancaster - Watkins Glen

Zoals gezegd vanmorgen ontbijten bij het huisje. Dit hebben we wel buiten gedaan.
Alain heeft de croissantjes gesmeerd terwijl ik alle gekochte kleren en de rest in de koffers probeerde te krijgen. Dat lukte! We nemen een middelmaat koffer in een grote mee zodat we dan een extra koffer hebben. Die hebben we nu gebruikt. Niet helemaal vol nog maar het begin is er!
Na het ontbijt gingen we aan de reis van de dag beginnen. Geen tussenstops maar gelijk naar Watkins Glen. In de auto keek ik nog andere parken in de buut want daar kan je in de natuur zwemmen. Natuurlijk veel leuker dan in een gewoon zwembad maar door de regenval van de laatste paar dagen waren die gesloten. Bij Watkins Glen State Park heb je wel een gewoon zwembad dus was de keuze snel gemaakt om daar heen te gaan.
De reis ging voorspoedig, onderweg bij de Burger King gestopt voor een shake en wisseling van chauffeur. Het was een vrij simpele weg om te rijden en aangezien we geen navigatie hebben, durfde ik het wel aan. We gebruiken Alain z'n telefoon ervoor.
Ik was er weer snel aan gewend en het rijden ging goed.
We wilden nog lunchen, maar leslie wilde daarvoor ergens stoppen om te zitten en daar de broodjes op te eten. Onderweg kwamen we niks geschikts tegen dus ik ging bij een afslag eraf. Nou daar was ook niks en we stopten gewoon langs de kant, ff benen strekken en Alain smeerde de broodjes. We reden weer snel verder.....
Rond 3 uur kwamen we aan bij de South Entrance, betaalden parkeergeld en we konden gaan. Hier was ook het zwembad. Maar we zouden eerst de Gorge Trail lopen en daarna mochten ze zwemmen.
De shuttle bus namen we naar boven en naar beneden de Trail lopen. Maar die shuttle bus kwam maar niet en het duurde en duurde. Dus we vroegen het ff na. Nu zou hij er 40 minuten overdoen ipv de normale 20 minuten omdat het zo druk is. OK dan wachten we nog even en eindelijk na een paar minuten kwam ze er aan. Sorry zei ze nog dat het zo lang duurde....
 Ach we hebben de tijd en zo konden we toch mee.
Boven beginnen scheelt een hoop met de trappen, nu af ipv op...we zagen wel uitgeputte mensen lopen in de tegenovergestelde richting ☺️
Toen begon de Gorge Trail echt. Schitterende route langs de watervallen en zelfs eronderdoor.... er zouden 19 watervallen zijn en de kinderen gingen ze tellen. Die kwamen uit op 43 hahahaha.

Maar het was heel leuk om te doen en de beloning was zwemmen!
Het was nog warm dus een lekkere afkoeling voor ze. Alain en ik gingen er niet in.

Nadat ze afgedroogd waren, zijn we naar het hotel voor deze avond gereden. We bleven 1 nachtje in Lakeside Resort. Wat een schitterende locatie. Uitzicht op het secena meer....mooie grote kamer met een houten vloer.

Bij het inchecken vroegen we om tips voor een restaurant, ze raadde oa Nickel Pit BBQ aan en die klonk goed. Op internet ff gekeken of het was voor ons was. En ja hoor, we hadden iets leuks gezien om te bestellen. Een split menu waarbij je genoeg vlees hebt en 2 bijgerechten kon nemen.
Dus dat hebben we dan ook met z'n viertjes gedaan en bijna alles op!

Als toetje naar Ben & Jerry's aan de overkant.....mmmmmmmm
De heuvel weer op terug naar ons resort ;-) en daar nog een uurtje bij de Fire pit gezeten met de eigenaresse en nog wat gasten. We zagen een mooie maan en zelf Mars!
Leuke afsluiting van een leuke dag.