dinsdag 14 augustus 2018

Dag 23 10 augustus: New York - thuis

De laatste dag in Amerika.....dat is zo snel gegaan.....
Blijft altijd jammer om de koffers definitief dicht te doen. Past deze keer ook echt niks meer bij ;-)
Maar voordat we naar het vliegveld gaan, hebben we eerst nog een uurtjes in de stad omdat het vliegtuig pas om 22 uur gaat.
Dus eerst het bijbehorende ontbijt genomen, was ook hier best goed. Eieren en wafels....bagels met Cream cheese. De auto mochten we laten staan tot 17 uur dus met de metro naar China Town gegaan. Daar veel souvenier winkeltjes en restaurants maar daar was het nog te vroeg voor.

Verder gewoon leuk om rond te kijken, en dan ineens zit je ook in Little Italy en Soho, Nolita....
Het was vandaag ook weer een warme dag (31 graden) dus het tempo werd wat minder.
Tijd voor lunch, we dachten in de buurt van Washington Square Park wel wat te kunnen eten maar daar was niet echr wat. Dus we liepen terug richting Broadway. Onderweg kwamen we Josie Woods pub tegen, zag er goed uit, was lekker koel dus we gingen daar naar binnen.
Ff bijkomen van onze wandeling.

Eten was goed, bediening ook dus wij waren tevreden. Ik had ook nog gezien dat we vlakbij het Friends Appartement waren dus daar wilde ik ook graag heen. Dat gedaan met veel gemopper van de kinderen. Het was grappig om te zien!

Maar toen was het tijd om terug te gaan. Vooral omdat we nog van het hotel met de auto naar het vliegveld moesten en dat duurde, door de files en drukte, een uur volgens Google maps.
Achteraf zag ik dat we ook vlakbij het huis van Carrie Bradshaw waren van Sex and the City, maar daar had ik toch niet mee aan hoeven komen bij de rest....ach volgende keer dan maar.
Met de metro weer terug, auto opgehaald, eerst allemaal wat drinken en plassen. En we gingen....en inderdaad wat een drukte! Het was maar goed dat we op tijd gingen....we moesten onderweg ook nog tanken want de auto moet vol afgeleverd worden dus dat ook nog snel gedaan.
Bij het inleveren ging alles snel, die man van het verhuurbedrijf vroeg nog of we een Refund hadden gekregen voor de dagen dat we de verkeerde auto hadden...eh nee....dat is dus iets wat ik thuis nog ga regelen!
Met de Airtrain naar de Terminal, daar konden we gelijk de koffers inchecken. Maar we moesten eerst nog wat inpakken want ze waren te zwaar. Ooops......maar in de anderen paste nog wel wat dus uiteindelijk kwam het goed. Ook hebben we de handbagage koffer meegegeven, dachten dat is lekker makkelijk, geen gesjouw maar achteraf zaten daar wat breekbare spullen in. Bij thuiskomst bleek dat de Ben & Jerry schaal kapot is gegaan...balen!
Op het vliegveld nog wat gegeten en gedronken en geshopt. Lekker geurtjes bij Victoria's Secret. De  vlucht was op tijd met de grote Airbus A380 maar het leek wel of de ruimte nog krapper was dan op de heenweg. Wel een mega vliegtuig! En goede bediening.
1 film gekeken en daarna wat kunnen slapen. Op de heenweg had ik er 2 gezien maar 1 titel wist ik echt niet meer, maar nu zag ik welke het was. Gepieker afgelopen hahahaha.
Echter op Parijs bleek dat we weer door de security moesten. Oh wat nu met de geurtjes? Die waren meer dan 100 ml! Megan alvast voorbereid dat we ze misschien weg moesten gooien, zij boos!, maar omdat we ze op het vliegveld gekocht hadden, werden ze geseald en mochten ze gewoon mee.
Poeh gelukkig maar!
Vlucht naar Parijs was supersnel, kids geslapen en wij een beetje gedut.. kregen onderweg een vieze sandwich en wat te drinken en we waren weer op Schiphol.
Treinkaartjes gekocht en met de snelle intercity waren we zo op het station waar Alain z'n vader ons al op stond te wachten.
We zijn weer thuis na een groot avontuur aan het oosten van USA.