donderdag 9 augustus 2018

Dag 19 6 augustus: Boston

Weer ontbijt in het hotel vandaag, deze was met eieren en wafels dus genoeg keuze voor ons. Ook bagels, fruit en yoghurt was er.
Na dit ontbijt gingen we met de shuttle bus van het hotel naareen metro station en verder met de metro naar Boston centrum. Parkeren schijnt superduur te zijn en openbaar vervoer is altijd wel zo snel en makkelijk. Wel eerst altijd goede kijken hoe het werkt want dat is overal anders. Ik had al wel vantevoren gekeken bij welk station we eruit moesten en hoeveel het kostte. We nemen een Charlie ticket en kunnen ermee heen en terug.
We stappen uit bij Park Street en lopen naar de visitor center die daar zit. Kopen een plattegrond voor de Freedom Trail, een wandeling door de stad langs alle historische gebouwen, en zo zie je de stad ook! Ideale combinatie alleen jammer dat het zo heet was.....gelijk in het park gingen Alain en Megan pootje baden om af te koelen.

Daarvandaan liepen we naar de State House, daar kon je een tour doen van een half uur en dat hebben we gedaan. Heel statig allemaal, en grappig om er te lopen terwijl werknemers gewoon aan het werk waren. Weer een stukje Amerikaanse geschiedenis opgepikt.
En van binnen en buiten was het een schitterend gebouw!

We liepen weer verder, waar het kon in de schaduw.....in de zon was het zo warm. We kwamen langs andere historische plekken, waar we naar binnne keken en voorbij liepen. Toen kwamen we bij de markthallen. Altijd leuk om te zien, kids een ijsje genomen en Alain een bak bami met kip. Ik een red bull ;-)

Na deze lunch stop, gingen we het hard rock cafe opzoeken voor het laatste shirt van deze vakantie. Het lag hier om de hoek. Hier dus het shirt gekocht en nog ff rustig gezeten met een drankje en een mega schaal nacho' om te delen. Het zoutgehalte moet op peil gehouden worden....
We liepen weer zwoegend en zwetend de trail verder, nu richting North End waar een Italiaanse Wijk is. Veel lekker restaurantjes....jammer dat we al gegeten hadden....maar ook Mike's Pastry zit hier.

Die schijnt de lekkerste cannoli te hebben. Natuurlijk weten meer mensen dat en was het ook behoorlijk vol maar het systeem werkte goed en het ging vrij snel. Na 4 cannolis in een doosje, gingen we een rustig plekje opzoeken om deze te proberen. Verderop in een soort parkje gingen we zitten en weer smullen. Oh die weegschaal straks.... maar dit kan je niet overslaan als je hier bent.

Eigenlijk waren we het lopen en de trail wel zat dus we zetten koers naar het Cheers cafe, tenminste waar de tv serie op gebaseerd is. Grappig om die trap naar beneden te lopen maar eenmaal binnen ziet het er heel anders uit. Hier ook nog een drankje gedaan.

Weer terug naar het park gelopen om weer pootje te baden. Het was nu wel tijd om terug te keren, onze buikjes zaten vol, we hebben veel gezien en gelopen dus de metro terug. Eerst afkoelen en bijkomen op de kamer en een plons in het zwembad als afsluiter.....tenminste niet helemaal want omdat we vrij bijtijds waren, gingen we bowlen!
Eerst eten, achteraf bleek dat je niet bij de bowling baan hoefde te eten maar dat er een apart hoekje was. Daar hebben we gegeten voordat we gingen bowlen.
En raad eens!! Ik heb 2 keer gewonnen. De banen hier zijn beter als in Nederland ;-)